dilluns, 27 de maig del 2024

Quan vas a un poble què és el que has de fotografiar?

 
 

 


Aquest cap de setmana hem estat a Salo, un conjunt de cases dins el terme municipal de Sant Mateu de Bages.

 Depèn el moment tinc tendència a fotografiar unes coses o altres. Generalment faig reportatge bastant complert del lloc que visito. Edificis, carrers, gent que em sembla curiosa o representativa del lloc... si hi ha un esdeveniment, festa popular, també quedarà en alguna de les fotografies.

Hi ha temes que no em salto, que en vaig fent col·lecció. Portes, parades d'autobús, flors i bolets en són objectiu principal.

Sovint m'adono que tinc milers de campanars, de portes, de paisatges, d'animals en llibertat... de plats a restaurants... i no em ve de gust insistir en aquell tema, i selecciono molt. Cada dia l'inicio amb el propòsit de fer una bona foto abans d'anar a dormir. Una mirada, la gossa descansant... sempre hi ha inspiració. Des de fa temps no tinc complicitat per a fer fotografies amb persones, i oferir el servei professionals, encara que no tingui tarifa, generalment accepto la voluntat, que el destinatari, o destinatària, digui si val o no val.                        

Es veu que ahir estava jo molt selectiu i en la visita a Salo sols vaig fer cinc fotografies. I no és que sigui una població menys atractiva que d'altres, senzillament no buscava una foto d'arxiu més, volia alguna cosa que m'omplís. I aquestes quatre fotos, la tetra, són el resultat, una tria entre cinc.




1 comentari:

núria ha dit...

Sorprenent, no és propi de tu.