diumenge, 13 de maig del 2018

Cursa infantil accidentada




La Cursa infantil de Sant Isidre no ha estat una cursa qualsevol. De manera personal l’he viscut en un estat diferent al de simple espectador i cronista.
Es va retardar una setmana per l’amenaça de pluja del dissabte 5, i avui plovisquejava però s’ha pogut fer. La meva botiga d’UEdeDRAC havia fet un obsequi d’uns vals de descompte per als participants. La organització els ha perdut, per segona vegada, ja que la setmana anterior també els va extraviar per la cursa d’adults. Això ja em tenia de poc humor, però avui he sentit la meva integritat física en perill.
J he sortit indemne, però d’altres han rebut patacades i han anat per terra.
Jo estava preparat per fer una fotografia a l’arribada dels pre benjamins, els més petits. Davant venia la moto de la policia local, obrint pas i recordant que la gent no estigués per al mig, darrera els corredors. Quan estava a uns deu metres l’he vist molt directe cap a on estava jo, al costat d’una paret. El Guardia acabava de baixar i li ha demanat al cap de Protecció Civil que li aguantés un moment, i aquest ha tingut la mala fortuna d’agafar-la pel manillar i donar gas. Ell i moto han vingut cap on jo era, he estat ràpid de reflex i he saltat, la moto ha anat contra la paret per darrera meu i s’ha tombat, amb el de protecció civil agafat i arrossegant-lo per terra contra el públic congregat rebent als corredors. Trompades i gent pel terra fins que la moto s’ha aturat uns cinc metres més enllà. Pelades i pantalons trencats , criatures plorant... I l’arc inflable d’arribada trencat.
Ja està, s’ha pogut continuar amb tranquil·litat a la poca estona, s’ha adreçat la llum blava i tot ha seguit com si no hagués passat res, però un altre fotògraf ha anat coix la resta de la tarda i s’ha seguit sense arc d’arribada.
Anècdotes!