dimecres, 21 de desembre del 2016

Pintures aborígens del parc Carnavon


Ja fa uns 20 mesos que vaig estar aquí, a Carnavon, Est d’Austràlia, l’altra punta del mon. On ara mateix passen coses i jo soc tant aliè al que passa allà com ells del que jo escric aquí.
Allà i aquí, conceptes molt relatius, però reals, perquè jo ara estic aquí. I no sols aquí, sinó ara.
Quan es van fer aquestes pintures, ves a saber perquè alguns homes, hi ha mans que semblen de nens, van voler deixar la seva empremta en aquesta paret, i dibuixar-hi els seus boomerangs. Doncs no em puc imaginar què hi havia en el lloc on ara estic assegut, en una casa que no té més de 50 anys. Quan en l’hort he cavat he trobat còdols rodons, com si aquí hi hagués passat un corrent d’aigua en un moment o altre. Estic a uns cent cinquanta metres d’una riera, petita, però que quan no hi havia construccions podia ser força diferent, i l’argila que veig en el camp de davant podia convertir la zona en empantanada, com quan ara plou i hi ha llocs on els bassals duren dies. Hi vivia algú? No va deixar la seva empremta tant clara com aquests australians.