dilluns, 3 d’abril del 2017

Disparitats, petit caos sense aturar-se







Aquesta tetra és com els darrers dies, totalment dispars.
Hi poso una calavera de vaca que he vist avui en el carrer del pont de L’Esquirol. Hi penja un nino. Està dalt la porta d’una casa. També hi ha una imatge del riu Canaletas, a la Terra Alta. Un preciós gorg en el que vaig mirar a fons per si es veien serps dins. Ja fa temps no em banyo en gorgs, em donen mal rotllo, ho he de veure molt clar! No m’agraden les serps i en aquests tipus d’indrets en sol haver.
Una gerra que hi havia a una casa vora el Pedraforca, d’aquestes que es posen en jardins de masies arreglades, que es poden permetre el luxe de l’oci. Les que estan per treballar també tenen la seva estàtica, amb coses que es fan servir, o que es van usar fins el dia en que van deixar-se de fer servir i van quedar en un racó. Això no. Està posat expressament, i llueix.
Finalment hi poso la meva bici, en una aturada vora el Matarranya, amb un pont majestuós. El Matarranya m’evoca moltes coses, moltíssimes! Una excursió quan tenia 16 anys, en el lloc més estret, fent barraquisme... Una vista aèria que vaig fer fa un temps, resseguit a google el seu curs, des d’on neix fins a desembocar a l’Ebre. I per últim, fa unes setmanes vaig entrevistar a un dels sobrevisquents de la lleva del biberó, el senyor Canet. Va explicar-me moltes coses, i vivències de la batalla de l’Ebre. Entre elles com el Matarranya va fer de frontera durant un temps entre els Nacionals i el republicans, i com ell, des de las part de Pobla de Massaluca va rebre l’encàrrec de passar amb un escamot a l’altra banda a eliminar un niu de metralladores, no ho van aconseguir, però tampoc van tenir baixes perquè estaven ben coberts pels seus companys.
Res, que penjo la Tetra del dia.